wtorek, 31 marca 2015

Nieśmiałość - paniczny strach przed kontaktami z ludźmi czy może przed byciem ocenianym?

Ostatnio zastanawiałm się jak to jest z ludzką nieśmiałością. Ja z natury jestem osobą bardzo otwartą na ludzi i nie mam oporów przed zagadaiem do obcej osoby. Znam jednak ludzi, którzy są wyjątkowo nieśmiali.
Moja przyjaciółka ma na prawdę duże opory przed rozpoczęciem rozmowy z osobą, którą stosunkowo dobrze zna. Nie wiem czym to jest spowodowane.
Neguje wszystkie próby zintegrowania się z otoczeniem i jak sama twierdzi "jeżeli dwójka ludzi nie jest zainteresowana kontaktem ze sobą nawzajem to nie da się ich do tego nakłonić". Jest to według mnie totalną bzdurą, ponieważ nie można twierdzić, że osoby nie są sobą zaiteresowane, gdy nawet ze sobą nie rozmawiały i nie miały okazji się bliżej poznać.
Irytuje mnie czasami ta postawa, ale nie można nikogo zmieniać na siłę. Mogę jedynie mieć nadzieję, że w przyszłości przyjaciółce to minie i nie będzie miała takich problemów z nawiązywaniem kontaktów.

Co Wy sądzicie o takich ludziach? Wiecie jak im pomóc? Może sami macie problem nieśmiałości? Piszcie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz